سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزش سنگ تراشی

صفحه خانگی پارسی یار درباره

سنگها

    نظر

 

چرخه سنگ :

سنگ به موادی گفته می شود که بطور طبیعی از اجتماع یک یا چند نوع کانی تشکیل شده باشند . در زمین ، سه گروه سنگ ، با سه روش تشکیل و منشاء جداگانه وجود دارد :

سنگهای آذرین ، محصول انجماد مواد مذاب درونی زمین اند که در داخل یا سطح پوسته سرد و تبدیل به سنگ شده اند .

سنگهای رسوبی ، ممکن است از فرسایش و هوا زدگی سنگهای قبلی و رسوب در جای مناسب بوجود آیند یا از بقایای موجودات زنده قدیمی تشکیل شوند . بعضی از سنگهای رسوبی هم حاصل تبخیر شدید آبهای اشباع از املاح خاص و برجای ماندن آن املاح اند .

سنگهای دگرگون شده ، در صورتی تشکیل می شوند که ترکیب شیمیائی یا ساختار یک سنگ در حالت جامد ، در درون زمین و تحت تاثیر گرما ، فشار و واکنش های شیمیائی خاص عوض شوند .

در طول زمانهای دراز و دخالت عوامل مختلف فیزیکی و شیمیائی ، سنگهای هر گروه به سنگهای دیگر تبدیل می شوند ، چنانچه سنگهای مختلف ، در روی زمین تحت تاثیر عوامل فرساینده ای چون هوا ، آب ، یخچال ، باد و غیره قرار می گیرند و خرد میشوند . مواد حاصل به قسمتهای دیگری حمل می شوند و در آنجا به صورت رسوب در می آیند و سرانجام ، سنگهای رسوبی جدیدی را می سازند . سنگهای رسوبی ممکن است در اعماق زمین مدفون شوند و در آنجا تحت تاثیر گرما و فشار به سنگهای دگرگون شده مبدل شوند . یا آنکه پس از ذوب ، سنگهای آذرین جدیدی را حاصل آورند . سنگهای آذرین هم تحت تاثیر فشار و حرارت دگرگون می شوند . به مجموعه این تغییرات و تبدیل حالتها ، چرخه سنگ گفته شود .